Sacosele personalizate, promotionalele care nu se demodeaza niciodata

Cati dintre noi nu am urmarit, pe vremuri, filmele straine in care oamenii isi faceau cumparaturile de la magazinele de cartier si primeau marfa in pungi din hartie sau sacose personalizate cu numele companiei?

Era perioada in care, in Romania, pungile si sacosele de orice fel erau la mare cautare, dat fiind ca industria de mase plastice era concentrata in doar cateva mari orase din tara. Astazi insa, oricine primeste sacose personalizate, indiferent ca mergem la supermarket sau chiar la magazine de lux, ori de parfumerie.

Ce-i drept, aceste sacose sunt adaptate fiecarui produs in parte, astfel incat avem sacose personalizate pentru o cutie mica de parfum, dupa cum putem avea sacose de dimensiuni mari, pentru o papusa gigant sau pentru o masinuta electrica pentru copii.

Cine suporta insa toate aceste cheltuieli? Magazinul? O plateste clientul? Mai mult, cum a evoluat aceasta industrie si cat conteaza sacosele personalizate in economia unui magazin cu pretentii?

Din plastic sau din hartie?

In primul rand, trebuie sa precizam ca sacosele personalizate, desi la inceput au fost doar din hartie, ulterior ele au evoluat spre material plastic, pentru ca, in zilele noastre sa ajungem la materiale mai prietenoase cu mediul. Primele sacose promotionale pe care le ofereau magazinele nu erau neaparat personalizate.

Ele erau de fapt sub forma unor pungi mai mari din hartie, care foloseau strict la transportul alimentelor sau produselor cumparate. Avand in vedere aceasta uniformiate, magazinele au simtit nevoia sa se diferentieze intre ele, astfel incat a aparut si nevoia de personalizare.

Asa au aparut sacose inscriptionate cu numele magazinelor de cartier, in vreme ce marile branduri au inceput sa comande sacose de dimensiuni apreciabile, in care puteai transporta de la un costum sau o rochie de mireasa pana la o haina de blana de dimensiuni si greutati apreciabile.

De asemenea, aceste sacose, alaturi de cutiile cadou, au devenit ele insele branduri in sine, dezvoltand astfel o industrie a ambalajelor fara de care cu greu ne putem imaginea astazi comertul.

Mai prietenoase cu mediul

Toata aceasta explozie a sacoselor personalizate oferite gratuit de magazine a condus la o alta problema importanta: poluarea. Astfel, s-a descoperit ca sacosele si ambalajele din plastic rezista in natura si peste un secol, conducand la adevarate dezastre naturale.

Acesta este motivul pentru care pe piata au aparut sacosele biodegradabile, care, asa cum le spune si numele, se autodistrug in contact cu mediul inconjurator, intr-un intervel mult redus fata de clasicele sacose din plastic.

In ceea ce priveste cheltuielile, acestea sunt suportate partial de comerciant si de catre cumparator, multe sacose biodegradabile ajungand sa fie oferite astai contra-cost.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *